Het Nieuwsblad - 1ste gezelschapsspelenavond van KSA Elst

Gepubliceerd op 17 januari 2014 om 15:53

BRAKEL 05/01/2011 - Pieter De Koekelaere van KSA Elst: "KSA Elst heeft enkele ondersteundende leden die meehelpen met het zomerkamp en enkele andere activiteiten. Omdat de leiding examens heeft, kwamen we op het idee om de kerstvakantie wat in te kleuren. En wat is er in deze koude periode plezanter dan samen rond een tafel te zitten, een gezelschapspel te spelen en daarna nog wat bij te praten?"

"Gezelschapsspelen zijn zeker weer aan een opmars bezig. Je hebt de traditionele gezelschapsspelen zoals Stratego, 4-op-een-rij en ganzenbord. De laatste jaren zijn heel wat kleurrijke, leuke, ingewikkelde en spannende spellen ontwikkeld. Een kind/tiener kan er zich mee amuseren, maar evenzeer de sociale jongere of volwassene of de bolleboos die van een uurtje memorisatie of kansberekening houdt.

De spellen
De ondersteunende leden hebben hun spellen samengelegd, de leden en andere geïnteresseerden mogen er natuurlijk zelf ook meebrengen natuurlijk! Ieder draagt zorg voor elk gezelschapspel dat gespeeld wordt, dat spreekt voor zich.
Binnen de KSA wordt een gans jaar vanalles georganiseerd. Deze keer is het een gezelschapspelenavond, volgende keer misschien iets anders. Misschien organiseren de leden volgend jaar wel zelf zo'n avond of een toernooi?

Oproep!
Elke actieveling die iets wil doen in, met of rond onze jeugdbeweging, mag zich aansluiten bij de leden, leiding of ondersteuningsgroep.
Ik hoop dat we met de ondersteuningsgroep nog veel kunnen helpen om onze jeugdbeweging mee vaart te geven!"
Bedankt, Pieter, voor het mooie initiatief!

Met z'n allen zaterdagavond naar het KSA-lokaal, de vernieuwde dorpszaal, in de schaduw van de kerk van Elst.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=blhco_20110105_001

Geplaatst door Hugo Conderaerts

Er zijn geen reacties geplaatst.